2. Stretnutie - Taliansko

2. stretnutie projektu 

20. 3. 2011 - 23. 3. 2011
Offida, Taliansko
Miesto konania: FI.DE.A.S s.r.l, Offida, IT

Ciele stretnutia:
• Prezentácia porovnávacej analýzy systémov hodnotenia vzdelávania dospelých
• Syntéza najlepších prvkov nájdených analýzou
• Aktualizácia pracovného programu
Úlohy partnerov:
- spracovať dotazník hodnotenia vzdelávania


PREZENTÁCIA POROVNÁVACEJ ANALÝZY SYSTÉMOV HODNOTENIA VZDELÁVANIA
Na základe správ, ktoré boli výsledkom prvej časti projektu partneri konštatovali, že neexistujú žiadne metódy hodnotenia, ktoré by národné vlády partnerov požadovali od realizátorov vzdelávania. Organizácie, preto používajú svoje vlastné hodnotiace nástroje v podobe dotazníkov, ktoré sú viac či menej podrobné a zamerané na individuálne školenia alebo celé vzdelávacie programy.

Všetky organizácie sa zhodli na potrebe vytvorenia nástrojov hodnotenia kvality, ktoré môžu prispieť k zabezpečenie ďalšieho efektívneho rozvoja v podmienkach súčasnej krízy – ktorá je typická menšími finančnými prostriedkami, ktoré je potrebné účinnejšie využiť.

Meranie úspechu vo vzdelávaní je veľmi špecifická a ťažká úloha a jeho výsledky môžu byť často nesprávne interpretované. Spätná väzba od účastníkov vzdelávacej aktivity nám poskytuje informácie o priebehu vzdelávania, nehovorí do hĺbky o praktickom využití a úspechu použitia techník vzdelávania užívateľmi.
Z informácii, ktoré odzneli a boli prezentované sa systém hodnotenia na Slovensku javí pravdepodobne za najkomplexnejší systém hodnotenia vzdelávacích aktivít. Na stretnutí prebehla diskusia o používaných metódach, z ktorej vyberáme.

Názory českých kolegov:
- Používame dotazníkové metódy, hlavne dotazník spokojnosti, ktorým sa snažíme zistiť pozitívnu stránku vzdelávania od klientov
- Ďalej zisťujeme ako bola zabezpečená technická stránka vzdelávacieho procesu, spokojnosť s lektorom vzdelávania
- Snažíme sa využívať kreatívne dotazníky (napríklad – pizza koláč)
Názory nemeckých kolegov:
- Pri skupine nezamestnaných vyjadril názor, že dotazník by sa mal poskytnúť skupine vzdelávaných s časovým odstupom, aby bolo možné vidieť kvalitu v smere k uplatneniu sa na trhu práce
Názory talianskych kolegov:
- Pri skupine nezamestnaných realizujú opakované zisťovanie úspešnosti po 6 mesiacov od vzdelávania (vyžadujú to od nich ich štruktúry)
Názory slovenských kolegov:
- Pri škálovaní používajú odlišnú škálu ako ostatní
- Dotazníky rozdeľujú na jednoduchšie, ktoré sa používajú pri neakreditovaných kurzoch a zložitejšie – pri akreditovaných kurzoch
- Snaha zistiť postojové vnímanie účastníka
- Osvedčila sa otázka – Odporúčania kurzu ďalším účastníkom

V ďalšej fázy projektu sa partneri dohodli, že budú pokračovať na stretnutí v intenzívnej práci v skupinách, ktoré budú mať zadefinované konkrétne ciele a ich snahou bude spojiť názory všetkých partnerov k danej téme.
Metodológie práce v skupinách prebiehala so zameraním na tieto oblasti:
1. Pocity – ako sa Vám to páčilo
2. Skúsenosti – ako použijete informácie v praxi
3. Zručnosti – čo ste sa naučili
4. Užitočnosť – konkrétny prínos pre vašu prácu

V každej oblasti môžeme vidieť rôzne výstupy. Položíme si základné otázky:
ČO?
KTO?
AKO?
Úlohou práce v skupinách bolo nájsť spoločné prvky v jednotlivých oblastiach a navrhnúť vzory dotazníkov pre účely projektu.

AKTUALIZÁCIA PRACOVNÉHO PROGRAMU

3. Stretnutie Cyprus, prezentácia prvých skúseností s prácou s nástrojmi, určenými na lepšie hodnotenie efektivity vzdelávania dospelých. Všetci pilotní partneri sa podelia o skúsenosti s používaním sady nástrojov a upravia jej dizajn pre poslednú etapu.
CY – 28.9 – 2.10.2011
4. Stretnutie Nemecko, prezentácia skúseností s druhou verziou sady nástrojov a prezentácia návrhov na úpravu tejto sady. Schválenie poslednej verzie sady nástrojov a dohoda o konečnej podobe sady nástrojov pre publikácie.
Nemecko – február 2012
ÚLOHY PARTNEROV
Spracovať dotazník hodnotenia vzdelávania

Dokument na stiahnutie v [.PDF] 

Grundtvig - 2. StretnutieGrundtvig - 2. StretnutieGrundtvig - 2. StretnutieGrundtvig - 2. StretnutieGrundtvig - 2. StretnutieGrundtvig - 2. StretnutieGrundtvig - 2. StretnutieGrundtvig - 2. Stretnutie